torsdag 2 maj 2013

Valborg och avslöjande

Hej!

Finns det några läsare kvar? Varit tyst i bloggen väldigt länge eller hur? Nu ska ni veta varför, jo den här kvinnan är gravid. Jag är i vecka 13 och haft sån där början av graviditet som man bara älskar.. illamående, trötthet och alla andra kramper där på ;-) Så jaa MAAAT har varit viktigaste faktorn i mitt liv, men ack så less jag varit på den. Äta varje timme för att inte spy och akta sig för allt pga mina allergier. Ja de har inte varit lätt, men lättare har det blivit och förhoppningsvis kan även orka kicka igång bloggen också lite igen!



För visst var de valborg och typisk sådan. Kallt, blåsigt, regn, hagel och så SOOL!! Läste på dagen hur vi firade förra valborg och skrattade lite för mig själv att vi firade det med ögoninfektion hos mannen, för de var precis vad vi gjorde i år med. Dock de här året hade vi även förkylning jag och grabben. MEN man får ju inte sluta med traditionerna, grillpremiär! De bjöds sweetchilimarinerad fläskfile, men sweet chilisås, kroketter, lite baguetter och sommarsallad bestående av jordgubbar och gurka.



Finsk tradition är att dricka SIMA (mjöd) och äta munkar. I år blev de bara munkar från affären.



Bestämde även mot kvällen att äntligen låta sonen se vad en valborgsbrasa är och de tittade han på glatt samtidigt som han spelade fotboll på fotbollsplanen :-)