måndag 6 maj 2013

Stora Bloggdagen och weekend i Stockholm

När man blir vuxen och fyller år, så är det för oss så mycket roligare att få i present upplevelser än saker.. så den här presenten av våra goda vänner föll verkligen oss i smaken! Tusen tack!

Sen ett par månader tillbaka fick vi veta att vi skulle boka in helg i kalender, men att mer information skulle komma när vi skulle träffas. Men sjukdomar satte käppar i hjulen och inte förrann 1 månad sedan kunde vi äntligen ses! Då fick vi veta om denna fantastiska helg. Vi tjejerna skulle gå på Stora bloggdagen, medan killarna (mer exakt 2 män och 3 pojkar) skulle roa sig på Junibacken. Sedan på kvällen träffas vi på hotell och går ut och äter.

Så lördag morgon sätter sig familjen på tåget på väg mot storstaden Stockholm. Tyvärr valde jag lämna kameran hemma, vilket jag ångrar efterhand. Så ni får nöja med halv dåliga mobilbilder. Jag och min vän har bestämt att vi ska hinna med äta lunch ihop innan de är dags för Stora Bloggdagen. Vi åt på Vapiano och så god mat! Gillade konceptet med att man fick kort vid inträdet och sen kunde man gå och beställa sin egen mat i olika kassor och på vägen ut betalade du maten på kortet som har registrerats under beställningens gång.

Jag åt Carbonara, för att vara säker på att inte spela på mina allergier.



Sedan var de dags för den stora bloggdagen. Här fick vi lyssna på tre fantastiska föreläsare: Malena, Jannice och Maria. Alla tre har startat en blogg som de sedan har byggt ett företag av. Röda tråden på dagen var att motivera och inspirera att ta tag i sina drömmar och tro att allt är möjligt.

Vi var ca 130 kvinnor som kom för att lyssna och ungefär hälften hade ett egen blogg. Under mingel tiden kan ni föreställa er hur de lät när alla ville se alla och byta erfarenheter. Själv höll jag mig ganska neutral och detta tack vore min skada, har en hörselskada som gör att för mycket surr slår hörseln helt ut. Så om du pratade med mig och jag verkade "kall" så ursäktar jag med, men de var nog för att jag inte hörde dig och hade inte chansen att berätta detta.

Stort tack till Jannike som ordnade allt detta fantastiska! O alla företag som gav möjligheten att för oss besökare vinna prisregn. Min vän Frostrosor vann tyvärr inget, men själv fick jag vinna en jätte fint smycke!



På kvällen anlände vi till hotellet Kung Karl, vilket var en fint hotell på Östermalm. Lyckad för oss hade det blivit fel med bokningar så blev uppgraderade till ett lite finare rum, kändes super lyxigt att ha badkar mitt i rummet. Det här njöt vi av på söndag när vi hade tid för avslappning. Nu ångrade man sig ännu mer för att man inte tog med sin riktiga kamera.



Till kvällen hade vi bokat bord i Thailands restaurang, Koh Phangan. Kan bara säga att det här blev min favorit restaurang vad de gäller Thailänsk mat i Sverige. Åh önskade hade en sån här även hos oss i stan!

Super god mat, shakes och mysig atmosfär!



De absolut bästa med att bo på hotell, måste ändå vara frukosten! Älskar hotell frukost! Utbudet kanske var lite mindre än normalt, men absolut tillräckligt! Första omgången hann jag inte ens ta bild för njöt i fulla drag, men andra omgången blev de en gång till från de varma bordet!



Helgen avslutade med en middag på Jensens, tyvärr inte helt på topp då personalen var stressade och köttet blev för väl stekt, men hade inte tid att skicka tillbaka den då en tåg väntade oss hem.



Men vad gör en bakslag av alla de fantastiska sakerna man fick uppleva under helgen, för de var verkligen en härlig minne att sätta in i sitt hjärta. Tack ännu en gång för denna underbara present!

Kika in hos Frostrosor för bättre bilder från helgen!

2 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Vilken spännande helg. Vad kul att åka på bloggdagen:)

Bromans Bravader sa...

Tack själv för en härlig dag, är så glad att du tyckte om dagen.
Kram Jannike