söndag 12 december 2010

Tacos i ugn



Insprirationen till denna rätt kommer från min kusins blogg

400g nötfärs
1 påse tacokrydda
1 gul lök
1 creme fraiche
8 st mjuka tacobröd
1-2 dl riven ost

valfri tillbehör ( vi använde: Gurka, majs, isbergsallad och mango chutney)

Hacka löken. Stek nötfärs och lök i en stekpanna. Tillsätt tacokrydda och creme fraiche.

Ta tacobröd och lägg i valfri mängd köttfärsröra. Rulla ihop och lägg i en ugnsform. Om du har svårt att få den hålla ihop använd en tandpetare. Strö på ost. In i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter. Ta ut när det fått fin färg, dock se upp att brödet inte blir för hårt! Servera med valfri tillbehör.

Kommentar: Super gott! En ny favorit på att göra tacos, skönt att få lite variation. Super nöjd med även att ha lite mango chutney på tacosen när den kommer från ugnen. Ger lite söt smak till det hela. Rekomenderas varmt vidare!

2 kommentarer:

Katja sa...

Vad roligt att ni tyckte om det. Vi åt det idag med så jag får med mig det imorgon till jobbet med. mums så gott

johanna sa...

hihi.. sicken tur ja tipsa er om detta o att jag själv blev tipsad :) för det är ju såååå gott som sagt...
Testa att ha en smaksatt creme fraiche nästa gång... ja brukar ha vitlök/parmesan tror jag.. mums